Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Regenerace sídlišť v souladu se zájmy památkové péče
Řepková, Hana
Metodika je založena na syntéze urbanistického, památkového a architektonického přístupu. Jejím cílem je přispět ke zvýšení životnosti panelových domů a k zachování hodnot sídlišť pro jejich obyvatele. Metodika přináší podněty, jak prostředí sídlišť kultivovat a zlepšit jejich působení v obrazu sídel a krajiny a přispět k udržitelnému rozvoji struktury osídlení ČR. Metodika usiluje o zvýšení společenské prestiže sídlišť prostřednictvím poznání jejich historie, hodnot a rozvojového potenciálu. Kromě zkušeností ze zahraničí přináší praxí prověřenou původní tuzemskou metodu regulace vzhledu fasád. Dodržování základních regulativů běžných pro vznik a průběžnou obnovu tradičních měst může sídlištím pomoci stát se plnohodnotnou součástí města. Metodika podporuje nalézání, vnímání a ochranu vynikajících původních řešení. Identifikuje specifika českých sídlišť, jejichž poznání může sloužit jako odrazový můstek k jejich celospolečenské akceptaci a případné památkové ochraně.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Dobrá praxe rovného odměňování v kostce
Maříková, Hana ; Hodická, K. ; Pospíšilová, Marie ; Marková Volejníčková, Romana
This publication provides an overview of selected international good practices, aimed at eliminating disadvantages between men and women in the area of financial remuneration and compliance with the principles of equal treatment at work.
Dobrá praxe rovného odměňování – Švýcarsko
Pospíšilová, Marie ; Hodická, K.
This publication includes a description of measures, laws, legal standards and instruments promoting gender equality in the field of equal pay for women and men in Switzerland.
Dobrá praxe rovného odměňování – Kanada
Maříková, Hana
This publication includes a description of measures, laws, legal standards and instruments promoting gender equality in the field of equal pay for women and men in Switzerland.
Dobrá praxe rovného odměňování – Velká Británie
Maříková, Hana ; Marková Volejníčková, Romana
This publication includes a description of measures, laws, legal standards and instruments promoting gender equality in the field of equal pay for women and men in Great Britain.
Dobrá praxe rovného odměňování – Island
Pospíšilová, Marie
This publication includes a description of measures, laws, legal standards and instruments promoting gender equality in the field of equal pay for women and men in Iceland.
Srovnání přístupu ke vzdělávání Romů v České republice a Velké Británii
Modlitbová, Jitka ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Zelinková, Anna (oponent)
Cílem této práce je srovnat přístupy ke vzdělávání romských žáků na základních školách v České republice a ve Velké Británii, identifikovat příklady dobré praxe, které by mohly být implementovány v českém prostředí, a zjistit, jaké podmínky by musely být splněny, aby tato implementace byla úspěšná. Ke stanovení podmínek úspěšného přenosu opatření využívá práce teoretického rámce přenosu politik. Práce popisuje historii i současnost vzdělávání Romů v českých zemích a identifikuje problematické body, které vedou nejen k přetrvávající segregaci a k prohlubování nerovného přístupu ke vzdělání, ale také k vážnému narušování sociální soudržnosti. Pomocí rozhovorů s experty na vzdělávání identifikuje opatření využívaná ve Velké Británii při začleňování romských žáků do hlavního vzdělávacího proudu. Dále se práce zabývá rolí expertních názorů při tvorbě a přenosu politik a zjišťuje, zda sdílená politická přesvědčení expertů vyúsťují ve stejně tak sdílené názory na jednotlivá opatření, kterými mohou být politická přesvědčení prosazena, nebo zda příklon expertů ke konkrétnímu opatření ovlivňují i jiné faktory.
Procesy získávání prostředků v servisní nestátní neziskové organizaci, Případová studie Domov pro seniory Sue Ryder
Jursová, Dominika ; Šťovíčková Jantulová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Cílem této práce je popsat procesy získávání prostředků na příkladu vybrané neziskové organizace, kterou je možné označit jako "příklad dobré praxe". Práce je případovou studií s jedním případem, jejímž případem jsou procesy získávání prostředků v neziskových organizacích s vlastním fundraisingovým oddělením a integrovaným sociálním podnikem. Zkoumány byly činnosti procesů, jejich organizace, struktura zapojených aktérů a vnější vlivy, které na procesy působí. Data byla získána polostrukturovanými rozhovory, zúčastněným pozorováním a analýzou dokumentů. Analýza získaných dat proběhla otevřeným kódováním. Výsledky výzkumu procesů získávání prostředků v této práci přináší popis procesů, které jsou "dobrou praxí". Nejvýznamnějšími vlastnostmi zkoumaných procesů byla organizovanost a cílenost činností, dobrá propagace, snižování závislosti na zdrojích jejich rozmanitostí a aktivní boj s vnějšími vlivy. Klíčová slova získávání prostředků, fundraising, sociální podnik, "dobrá praxe", nestátní nezisková organizace
Didaktické hry ve výuce geografie
Matoušková, Barbora ; Matějček, Tomáš (vedoucí práce) ; Havelková, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím didaktických her v zeměpisu na českých školách. Jejím hlavním cílem bylo nalézt tzv. příklady dobré praxe na školách formou dotazníkového šetření. V úvodu práce je uvedena krátká rešerše literatury a vymezení pojmu didaktická hra dle různých autorů. Hlavní výzkumnou metodou byl elektronický dotazník. Osloveno bylo celkem 72 fakultních škol Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy. Výzkumu se nakonec zúčastnilo 30 učitelů ze základních a středních škol. Dotazník byl členěn na čtyři části, v první části byl zjišťován obecný názor pedagogů na vymezení pojmu didaktická hra. Následující oddíl otázek byl zaměřen na učitele, kteří didaktické hry využívají; v jaké míře hry využívají, v jakých tématech geografie, dále konkrétní příklady her a jejich hodnocení. Třetí oddíl otázek byl určený pro pedagogy, kteří hry nevyužívají a zjišťoval důvody, které jim ve využití her brání. Poslední oddíl otázek se věnoval sociodemografickým charakteristikám výzkumného vzorku. Práce obsahuje vlastní analýzu a interpretaci dotazníkového šetření, včetně grafických výstupů. Výsledky byly dle charakteru otázek zpracovány kvalitativně i kvantitativně. Práce dále obsahuje sborník zeměpisných her, který vychází z výsledků provedeného šetření. Obsahuje celkem 16 didaktických her, včetně...
Pěstitelské práce na vybraných základních školách
Škorpilová, Martina ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výukou pěstitelských prací na vybraných základních školách. V teoretické části je charakterizován předmět Pěstitelské práce a je uvedena stručná historie výuky tohoto praktického předmětu. Dále je věnována pozornost současnému zastoupení pěstitelských prací ve školních vzdělávacích programech, je uveden přehled očekávaných výstupů a obsahu učiva tohoto předmětu a jsou sestaveny možnosti aplikace průřezových témat a mezipředmětových vztahů v jeho rámci. V závěru teoretické části jsou uvedeny prostorové možnosti pro výuku tohoto předmětu, přehled vydaných učebnic a metodických materiálů, možnosti inovace předmětu a jeho souvislost s potravinovou soběstačností a využíváním potravin z místních zdrojů. Praktická část se zabývá nejprve zodpovězením základní výzkumné otázky: Jak probíhá výuka předmětu Pěstitelské práce na vybraných základních školách? Uvedeny jsou charakteristiky jednotlivých škol, je popsán způsob, hodinová dotace a formy výuky tohoto předmětu, vybavení školy pro výuku předmětu a popsány jsou také aktuální, zajímavé a netradiční metody, které mohou posloužit jako příklady dobré praxe výuky Pěstitelských prací. Tyto údaje byly zjišťovány formou kvalitativního výzkumu. Dále se praktická části zabývá zodpovězením vedlejších výzkumných otázek a uvedeny jsou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.